onsdag 21 januari 2009

Rosenkvarts och kristall





Här bilder på några av mina ringar. Här gjorda av rosenkvarts (halvädelsten) och kristall, ihopbundet av silverpläterad tråd.
Tycker äntligen att jag börjar få ordning på ringarna. De är stabila och sitter bra på fingret.
Spelade en hel del basket när jag var yngre. Var van vid att alltid ha uppsvullna fingrar eftersom bollen av någon anledning ofta träffade fingertopparna. Tyvärr är de fortfarande svullna och ringarna måste vara stora för att kunna träs ner på fingret.
Kommer också ihåg mina glasögon som täckte hela ansiktet. De var av pilotmodell eftersom jag ville ha likadana som min älskade fröken Louise. Basketbollarna träffade inte bara fingrarna utan även dessa glasögon som hängde ihop tack vare stora tejpkluttar överallt. Var en riktigt snygg 70-talsunge.
Foto: Kina Andréason (tack mamma för de fina bilderna!)

2 kommentarer:

Textil stil sa...

Ååå så fina.Specillt den i rosenkvarts...den vill jag ju bara ha! Gör du dom i några andra stenar?

Anna sa...

Så vackra ringar! Varför finns det inte en sådan hos mig?
Galet fina foton också, jag ska också be om hjälp!
(Morsan om du läser detta....HHHJÄÄÄÄÄÄÄLP!)