lördag 31 januari 2009

Äkta glas

Ibland tycker jag att glas kan vara lika fint som halvädelstenar. Här fasetterade glaspärlor i grönt och petrol virat med silverpläterad tråd.

Foto: Kina Andréason

Nyligen pratade vi om självförsvar på jobbet. Kom då att tänka på självförsvarskursen för tjejer som jag gick för 15 år sedan. För att få behövlig träning och praktik så avtalade jag med min man att han skulle anfalla mig när jag som minst anade det.

Tyckte dock att han fuskade när han anföll mig bakifrån innan jag hade kommit till det greppet på kursen. Sa till honom att han bara fick attackera framifrån med raka armar (!).

Hela denna lek tog en ända med förskräckelse när han flög på mig när jag duschade. Vi hade säkert fortsatt om det inte hade varit för att hela duschkabinen välte. När våra blickar möttes (eller snarare våra ögonvitor) insåg vi att det hela liksom glidit oss ur händerna. Nu för tiden slåss vi bara när det verkligen behövs. Så kan det gå.

1 kommentar:

Anna sa...

Därför du anfaller mig i madrasskrig då? Den dagen du rubbar lillasyster får jag skaffa personlig tränare. Fina ringar baby. Jag kan inte sova för jag är ju frälst. Är en annan människa nu. Nya tider.
Ska se om jag kan få med min underbara kursare på måndagen vecka 7. Du kommer att gilla honom!