lördag 10 januari 2009

Blomringar

Blev inspirerad att återuppta ringfixande efter kontakt med go tjej via bloggen - TACK Ann-Helen! Ta en titt på hennes blogg med helt fantastiska smycken - tennarmband i härliga starka färger.

Här testar jag ny ringmodell där basen är blommor i pärlemor och tråden, som vanligt, silverpläterad.

Är mitt i en helt underbar nostalgitripp. Köpte skiva med Ebba Grön och kan inte sluta att lyssna på Die Mauer - klicka HÄR för att njuta. Låten väcker känslor som jag försökte beskriva för en av mina döttrar. Insåg att 70-och 80-talets politik, kalla krig, fredsdemonstrationer måtte ha präglat mig och många i min generation.

5 kommentarer:

PetraO sa...

Karin! De är helt underbara - den lilla pärlan som hänger på måste kännas helt fantastisk att ha dinglandes på ringen! Kram

Anna sa...

Så jädra snygga! Pärlan är pricken över i:et!

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Men gud så fantastiskt fina!!!! Tack för varma ord och jättekul att man kan inspirera. Jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska beställa, den blåa eller den gröna. Dom är ju helt underbara! Måste titta lite mer. Ska också lägga en länk från min sida.
Kram Ann-Helen

Sara Ödmark sa...

Snyggt att det blir en stjärna mitt i blomman...

Vero sa...

Vilka vackra ringar du har gjort.

Gick en sväng på Formexmässan igår och hittade en massa underbara pärlor. Så nu är det bara att invänta. Ska prova på några svenska grossister tänkte jag.

Ha en bra dag!