fredag 23 januari 2009

Ringar - rökkvarts och blåbärspärla

Här ytterligare ringar. Den bruna i min absoluta favorit bland halvädelstenar - rökkvarts, den andra med en stor blåbärsfärgad sötvattenspärla.

Foto: Kina Andréason (bilden på ringarna alltså)

Jag är pirrig i magen. Ska på ridhelg med Lotta och Eva, goa kompisar från grundskolan, som jag red tillsammans med när vi var små. Det är inte vilket läger som helst - vi ska lära oss att rida som rikiga cowbojsare! Det ska bli helt underbart! Yiee-ha!

Igår pratade jag med Lotta som stolt berättade att hon minsann hade kvar sin blå störtkruka i blank plast (ni vet med rödvit fartlinje och stjärnor på som vi alla hade i slutet av 70-talet) - den ska hon ha när hon rider i helgen. Vi kommer nog att matcha varandra - kolla den snygga outfiten jag har köpt till mig att ha i helgen. Gillar särskilt hatten, geväret följde med på köpet.


Inga kommentarer: