söndag 21 december 2008

Vinröda små drömmar

Spana in dessa underbara sötvattenspärlor med sin finfina lyster. Kollar man extra noga syns min spegelbild i pärlorna. Åååå!

Har gjort olika varianter på halsbandshängen så att halsbandet kan varieras beroende på humör eller klädval. Fiffigt tycker jag.

Idag har vi gjort knäck, chokladkola, falska mozartkulor och klätt granen. Har dessutom skrivit julkort och gjort grekisk bifteki till middag. Jag känner mig som en husmor för första gången i hela mitt liv. Är inte den husliga sorten i vanliga fall...eller också har mitt äkta jag plötsligt kommit fram ur köksskåpet. Nu ska jag sätta mig och slå in julklappar och lyssna på Guns N'Roses. Yeah.

Tillägg: Blir nog aldrig en riktig husmor. Knäcken rinner omkring i formarna och chokladkolan stelnar inte ens i frysen. Vi får äta med sked. MEN...jag är glad ändå.

5 kommentarer:

Anna sa...

Shit vilket vackert halsband! Tänk så huslig du är baby och imorgon ska vi vara starka! Skoja med vår Jonas och ställa oss på rad längst fram?

PetraO sa...

Underbart vackert halsband - skit också att familjen bestämt att vi inte ska ge varandra julklappar... Jag tycker det verkar som om du tagit dig an husmorslivet med buller o bång - mozartkulor!!! God jul o kram

Anonym sa...

Håller på ungefär på liknande sätt, huslig är bara förnamnet! MIn och barnens första jul som en skild familj och jag har gett mig den att det skall bli en riltigt toppen jul för oss alla. Ser lovande ut kan jag rapportera så här dan före dan!
En riktigt god jul önskar jag dig och familjen! Kramar fr E.

Anonym sa...

HEj Karin!
Nu har jag skrivit ut en bild på halsbandet och ska slå in den. Hoppas du får en riktigt härlig jul. Kram Cilla/Sillenstickar

Anonym sa...

Tur att jag kan få lite "Karin" (via din blogg) trots att vi nte ses på ett tag. Hoppas allt är bravi syns på jobbet efter jul och ledighet kram Heléne