torsdag 18 december 2008

Ögonform till öronen

Jag älskar pärlemor - detta underbara material.
Här i vacker blå färg med otrolig lyster. Dinglande under finns sötvattenspärlor. Öronkrokarna i mina örhängen är alltid i äkta silver.

Igår var jag ledig från jobbet. Tillbringade nio timmar på stan och fixade alla (!!!) julklappar. Hade med mig en gedigen inköpslista samt barnens önskelistor.

Min ena dotter älskar att skriva önskelistor. De brukar vara flera meter långa. Efter ett tag ber jag henne sätta en stjärna framför det hon allra helst vill ha - då hamnar det stjärnor på allt. Nästa steg är att göra en ny lista med utgångspunkt i den första och då sker den stora gallringen. Denna process kan ta flera månader. Härligt engagemang.

Vid 18-tiden lyckades jag ta mig in på en pub med alla kassar och paket (kände mig som en amerikansk lyxhustru) och avslutade julklappasorgien med två stora stark. En fantastisk dag!

1 kommentar:

miastick sa...

Hurra! Vilken fantastisk dag du haft, jag blir lycklig av att läsa, och inspirerad eftersom jag ska ge mig in i helvetesgapet i eftermiddag. Får se om jag tar en stor stark dock. Även om det låter helt rätt.