söndag 23 november 2008

Nylle som ett tryne...

Armband av petrolgröna donuts och vinröda sötvattenspärlor.

Veckans utbildning måste ha tagit på krafterna och jag har mest sovit hittills den här helgen. Igår eftermiddag vaknade jag av min ena dotters röst när hon sa: "Pappa! Kolla! Hennes nylle ser ut som ett tryne". Så kan det gå.

Nästa helg ska vi på bröllop och det ska bli så kuuul! Det är filmtema på festen: "Men in black & women in red". Morgan har hyrt smoking och jag ska ha en ny röd silkig klänning. Har även köpt svarta stövletter (det sa damen i affären att de kallas). Eftersom detta är så långt från hur jag brukar se ut så har jag idag testat att sminka mig lite mer dramatiskt. "Smokey eyes" var målet. Resultatet blev att jag såg ut som värsta knarkaren...mer åt "smoke gets in to my eyes-hållet". Hm.

Inga kommentarer: