torsdag 30 oktober 2008

Bracelet on the rocks

Här ytterligare ett par armband av kristall, sötvatten och pärlemor. Spana särskilt in de vinröda sötvattenspärlorna. Fantastisk färg. Gör iallafall mig glad.

Som förälder till 12-åringar måste man försöka lära sig vissa begrepp. Ett centralt uttryck i mina barns vardag är EMO, som jag nu vet står för "Emotional Hardcore" (!?!). Detta är en viss kläd- och frisyrstil med svart tema. Trodde länge att det hette EMU, tills en av döttrarna helt kallt och med himlande ögon informerade mig om att en emu är en strutsliknande jättefågel. Så kan det gå när man försöker hänga med.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag tror att jag får komma hem och dansa lite hos er snart, så kan vi tillsammans bära töntfaktorn!

OttoPippi sa...

Hej!!! Och nu har jag hittat till dig! :-) :-) VILKA fina smycken du gör!! Vi är ju dessutom stadsfränder!! Blir så sugen... Får se om jag framåt jul kan ge mig själv en julklapp i form av ett Oops-smycke... villgärna....
Vi ses i cyber!!