torsdag 3 april 2008

Me Modesty...

Inne i min hjärterot finns en Modesty som ibland faktiskt hittar ut och syns på utsidan. Inte ofta mental-Modesty antar mänsklig (eller kanske omänsklig?) skepnad. Två gånger har hon tittat fram denna vecka:

1. Tillbringade 40 minuter skjutandes lasergevär på Laserdome. Adrenalinet drabbade mig och jag sprang omkring i mörkret, hukandes, svettandes och sköt vilt på alla skurkar. När jag blev träffad kunde jag inte skjuta på 10 sekunder (en evighet!) och jag svor över att jag inte hade kongon med mig. (Tyvärr visade resultatet att jag hade skjutit mig själv flera gånger. Suicidal-Modesty?)

2. Testade Body Combat på gymmet idag. Boxar, kickar och slag i hysteriskt tempo. Me Modesty. Yeah.

Rensade i källaren i söndags och hittade min Agent X9-samling. Har två bärkassar med Modesty-nummer. Omöjligt att göra sig av med. Betingar ett högt affektionsvärde.

2 kommentarer:

Anna sa...

Har nog läst alla de i kassarna. Var det inte en sommar på S-ön vi läste Modesty hela tiden? Mandrake ingå i den ibland eller är det i någon annan? Vad heter Modestys snyggingkompis nu igen?

Karin sa...

Mandrake finns i Fantomen och håller enligt min uppfattning inte samma klass som min stora idol Modesty. Hennes vän heter Willie Garvin och är en jäkel på både det ena och det andra.
Jag kan ta med alla tidningarna till landet i sommar så kan vi ha tema-kväll? Vad sägs?