torsdag 19 februari 2009

Jordigt saturnusarmband och lyckad bilbesiktning

Här saturnusarmband i jordiga färger. Som vanligt är materialet pärlemor och sötvattenspärlor.

Började dagen med ett årligen återkommande trauma - bilbesiktning! Men tänka sig: Idag var första gången jag inte stortjöt efteråt. Vår gamla beiga Volvo 245 från -86 fick endast en (!) anmärkning. Yiee-ha!

För några år sedan fick vår förra bil som mest 7 anmärkningar (vid samma tillfälle!!). Den gången lyckades jag dessutom få en anmärkning vid ombesiktningen och fick återvända en tredje gång. Då var jag så stressad att jag försökte ta en genväg ut ur Bilprovningens bilhall och lyckades då skrapa upp hela bilsidan. Bra jobbat. Kan fortfarande höra bilbesiktningsgubbens hånskratt. Förnedring i sin renaste form.

Tillägg: Ibland tänker jag på att någon en gång i tiden satt och drömde om att köpa en ny bil, ja en riktig drömbil. De ägnade säkert timmar åt att bläddra i broschyrer (för det var ju innan Internet-tiden) och tänk att de valde att köpa en ny beige Volvo 245. Ja, livet är outgrundligt.

2 kommentarer:

Anna sa...

Armbandet är lika snyggt som vanligt förstås. Är den verkligen beige?
Puss Moo

miastick sa...

Fy fasiken vad hemska bilprovningsupplevelser. Jag har aldrig gjort det själv. Tack och lov.
Karin, jag älskar dina smycken! Har på mig armband och örhängen nu och ska snart gå till jobbet. Känns verkligen bra :)