måndag 16 juni 2008

Grönt armband

Helt igång på armband för närvarande. Här gröna donuts stuffed with sötvattenspärlor och ändhänge i pärlemor.

När det regnade hela lördagen sade jag till mina nära och kära att det var ju tur, för regn behövdes ju verkligen... I mitt stilla sinne tänkte jag bara: Yiee-ha! Nu kan jag sitta med mina smycken hela dagen.

Min goa syster Anna är en sticknörd. That's a fact. Hon berättade att hon hade varit på en stor "stick-träff" (eller var det kanske ett konvent?) i Botaniska Trädgården i helgen. Där satt de i långa rader och stickade. Folk som gick förbi tittade säkert lika mycket på dessa underbara och entusiastiska nördar som på det som växte fram på deras stickor.

Önskar att intresset vore lika stort när det gällde pärlor, men ack så är inte fallet. Går ibland in på amerikanska hemsidor och läser (och dreglar) om stora smycke- & pärlmässor. Avundsjuk. Min syster säger att jag också är en nörd. Okejdådå.