måndag 5 maj 2008

Turkosa armband

Dessa underbara turkosa donuts. Gjorde det ena armbandet till mig själv att använda till matchande halsband.

Träningsvärk idag efter ridning i lördags. Fortfarande lycklig som ett barn. Galopperade. Inte precis samma flyt som i fantasin, men med lite träning kanske drömmen om galopp över grönskande äng inte är helt verklighetsfrånvänd.

På tal om hästar. När jag var liten tittade alla på en Vilda Västern-serie på TV som hette "Smittan Jansson". Det var först i vuxen ålder jag insåg att den egentligen hette "Smith & Jones". Ljuva 70-tal.

5 kommentarer:

H@nn@ sa...

Hej, ja dom gröna pärlorna passar ju mig perfekt.. :) Jätte snyggt armband i turkost. Jag har själv gjort ett turkost armband av "avlånga - tand likande former".. Faktiskt väldigt snyggt. :D Älskar ju turkost också, men inte lika mycket som grönt!! :)
Kul att höra att du rider, själv har jag aldrig varit nå för hästar, jag blev en mer hund människa.:D Men jag tycker att det ser jätte härligt ut när någon rider på en sommar dag ute på en äng.. Det ser bara fööör härligt ut.. Är så roligt att höra att man inte är den enda som säger fel när man är liten. :P

Ha en bra dag
Hanna

Fröken Esurk sa...

Haha, svensk älg minsann! Men det är väl det kraftfullaste man kan tänka sig, tom bättre än gorilla som jag kände mig som!
Förstår att du njuter av Larssontrilogin, jag var helt radiostyrd när jag läste den! God fortsatt läsning.
Än ingen bäbis, men jag visualiserar älgen (säger inget till mannen) till förlossningen så blir det nog väldans bra...

Smycka dig sa...

Ditt sötvattens halsband var underbart fint ...det är nog mina favvo pärlor;D

Ridningen låter underbart roligt men håller nog med dotra att jag inte heller är någon hästmänniska trots att det är bland det vackraste djuret som finns!!

kram
Lotta

PetraO sa...

Hmmm, nu tror jag nog att jag får ta och gifta mig snart bara för att få beställa lite bröllopssmycken av dig! Kram

Anna sa...

smittan jansson och så smälte vi acokolorna på tv:n. Jag gillade de brun/víta mest.